HTML

események hosszabb-rövidebb formában

Címkék

Friss topikok

• szerju: @tasix: idén is lesz Tisza 200, szokás szerint pünkösdkor, lehet rá jelentkezni : ) (2016.03.15. 17:34) Tisza 200 / 48
  • szerju: @Dömen: a belbecs csak az egyiket érdekli : ) (2014.12.15. 16:15) Vulkántúra #8
  • Dömen: Szóval az önszopatásnak is van határa? Ezen azért hangosan felröhögtem... :) (2013.01.09. 10:42) Szilveszter 2012
  • szerju: @Dömen: Így van, tényleg Y-ban lógtunk. De azért iparkodtam onnan minél hamarabb elhúzni a csíkot,... (2012.03.23. 09:23) Medvenyak és társai
  • szerju: Helyesbítés: a holdfogyatkozás megnézését a Beac Feritől függetlenül kitalálta, és a két irányból ... (2011.09.22. 21:48) Programhegyek

Calgary

2010.07.06. 13:26 szerju

Montrealból pénteken átrepültünk Calgaryba, ezzel megkezdődött az utazás igazán nyaralós és izgalmas része. Feri várt mindket a reptéren, hazafelé bekanyarodtunk a belvárosba - mondván utána úgysem visz oda minket többet, hiszen a hegyek az ő világa. Tipikus amerikai város, felhőkarcolók a központban, majd külvárosok végeláthatatlan sora. Megismerkedtünk a családdal, mert korábban csak Ferit ismertük személyesen, aki bringa- és túlélőpajti.

Másnap Feri elvitt minket egy kis városnézésre, amit természetesen sportprogrammal kötöttünk össze. Mindketten kaptunk egy-egy bringát, Csaba egy montit én meg egy picike országútit, és nekivágtunk a városnak. Megnéztük a Nose Hill-en a füves pusztát, amit egy részen meghagytak eredeti formájában beépítetlenül, innen szépen látszódtak a hegyek, valamint a belváros. Végül jó nagyot tekertünk, kb. 46 km-t, ami persze a bringásokat nem viselte meg egyáltalán. Mindent láttunk, amit kellett: eltekertünk a golfpálya mellett, majd a belváros tövében a folyóparton folytattuk az utat. Érdekesek voltak a hidak, mert több is úgy volt kialakítva, hogy fölül jártak az autók, alul pedig a gyalogosok és a bringások. Természetesen mindenhova nagyszerű feljárókat építettek, igazi kis bringás paradicsom a part, na meg az egész város és környéke. Viszont dimbes-dombos. Amire nem készültem fel, eléggé ki is döglöttem a végére. Útközben elhaladtunk az állatkert kerítése mellett, láttunk bivalyokat és medvét is. Hatalmas állat mind a kettő, néztük is őket egy darabig. Sőt, a bringaúton észrevettem egy kigyócskát, ami a szájában épp egy egérkét cipelt, ami keservesen cincogott kicsit.

Alig vártam már, hogy hazaérjünk, elszállt az erőm, éreztem rendesen a lábaimat. A nyújtást nem hanyagoltam el, becsülettel megnyújtottam mindenemet. A nap még közel sem ért véget, elég sok dolgunk maradt estére, mindent elő kellett készíteni a másnapi kirándulásra. Először szétosztottuk a cuccokat, mindenki kapott beülőt, hágóvasat, jégcsákányt, majd gyakoroltuk a csomókat. Megtanultuk magunkat rákötni a kötélre, illetve a prusikokat is előkészítettük. Este még kimentünk a játszótérre a gyerkőcök egy részével. Míg ők hintáztak és mászókáztak, addig mi gyakoroltuk az önmentést a hinta csövén, hogyan kell a prusikok segítségével felmászni a kötélen.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.